вівторок, 26 жовтня 2021 р.

Zen Shiseido (1964)

 

Zen Shiseido (1964)





   11.02.2019
    Дзен - це вчення про повне усвідомлення природи реальності, про просвітлення. Вважають, що цей різновид буддизму було принесено в Китай індійським ченцем, а вже потім поширилося в Японії, Кореї, В'єтнамі, а в 19 му та 20 му століттях і на Заході.

   Вважається, що істина дзен живе в кожному з нас. Потрібно просто заглянути всередину і знайти її там, не вдаючись до сторонньої допомоги. Практика дзен зупиняє будь-яку розумову діяльність за допомогою концентрації думки на тому, чим ти займаєшся саме зараз і тут в цей момент.

   Завдання для практикуючих дзен-буддизм - помітити унікальність, простоту і суть кожної речі. А помітивши це - знайти гармонію зі світом, кожним предметом у ньому та самим собою.

   Олімпійські ігри у Токіо в 1964 році викликали відродження інтересу до японської культури на Заході та потік туристів у Японію. Японська компанія Shiseido, яка була ще заснована у 1872 році, почала випускати косметику та парфумерію, орієнтуючись на закордонні ринки, щоб показати себе сучасною та динамічною, але зі східною родзинкою. Наприклад, яскравим прикладом може бути реклама парфумів Zen Shiseido. На той час ультра сучасні флакони чорного кольору з витонченим позолоченим зображенням полів та садів на основі мотивів Кіотських храмів 16 століття.

   Кажуть, перші парфуми Zen Shiseido випускалися лише за межами Японії. Парфумер Жозефіна Катапоно. Сьогодні є ціла парфумерна лінія ароматів Zen Shiseido.

   Зразок вінтажних парфумів у мене з'явився завдяки вже знайомій Тетяні і ці прекрасні світлини, які передають витонченість композиції, її.

 

 

Реклама Zen , 1967 Макото Накамура, художній керівник і дизайнер Offset, 41 1/4 x 29 1/4 дюйма. У цьому плакаті для парфумів Zen Макото Накамура поєднує старе і нове, що зображує сучасну фотографію храмового даху на заході сонця з видом на гору Фудзі з дерев'яної печатки майстра Укійо-Хокусая. Найбільш улюблена пам'ятка країни, гора Фудзі символізує Японію так само, як і Ейфелева вежа Франції. Тут його драматичний пік домінує в полі зору, а в нижній частині плакату - пляшка парфумів на суцільному білому тлі. Назва "Zen" з'являється в каліграфічних символах кандзі у верхньому правому кутку, під торговою маркою камелії Shiseido і японським логотипом.

   Довго мені здавалося, що на початку композиції я чую альдегіди і все ніяк не могла позбутися цієї думки. Так само, як потім мені постійно мерещився запах м'якоті сливи. Коли я добре налаштувалася на ароматні вібрації Zen, старт здався дуже масним.

   Камфорність, димність та маслянистість товстої шкірки бергамоту. Насичена зелень гальбануму, але без характерної сувовості та гіркоти, хоча достатньо густий і темний запах, який з часом ще більш підсилюється і в певні моменти здається, що це цілі зарослі цієї рослини.

   Чи то реальні гіацинти, чи то примарились. Але аромат став делікатним трав'янисто-гіркувато-борошнистим. А ось індольність нарцисів проявила себе реалістично. Поступово розквітли і самі квіти з приємною  гірчинкою та прохолодною свіжістю, підсилюючи бажання весни.

   Тиха, але наполеглива солодкувато-медово-шкіряна мускусна анімалістичність. Мені здалося дивним, що в японській ароматній культурі є такі "брудні акорди", які відповідають за тілесність та пристрасть, та я на мить забула, що потрібно сприймати під іншим кутом. Мускус з часом проявляє себе більш цнотливо, з ознаками мильності та "чистоти".

   Далі - солодкувата фруктовість і духмяність сливи, про яку я вже згадувала. Непомітно Дзен стає деревним і на цьому фоні розквітають троянди з ніжним абстракно-фруктово-кремовим ароматом.

Парфумерія Zen, 1964 Ясуякі Савачі, художній керівник; Yasui Kamagai, Такео Ямамото, дизайнери. Лінія Zen привласнила японську естетику більш бароко, таку, як вона знайшла в рясно прикрашених і багатопозолочених храмах, святинях і мавзолеях Нікка. Дисплей з квітів і дерев, зображених золотом на тлі чорного тла, нагадує традиційне ремесло макі-е, або лакове покриття, пофарбоване і посипане золотом. Як перший продукт, який був розроблений спеціально для американської аудиторії, Дзен представляв, з одного боку, звичне екзотичне бачення Японії, а з іншого - підтвердження традиційних концепцій системи краси і переконань, як передбачає назва продукту. Золота краватка для ниток посилається на знамените японське мистецтво упаковки та упаковки. Zen був вперше запущений в 1964 році в США, а в Японії і в усьому світі наступного року.

   Парфумер Жозефіна Катапотно, автор Zen Shiseido (1964), з часом вигадає Fidji Guy Laroche 1966) та Norell Norell (1968). Я, напевно, погано знаю Fidji у хорошій збереженості і тому знаходжу ледь помітні ознаки подібності, а ось Norell, дійсно, перекликається з Дзен. Я б навіть сказала, що  Norell - це підсилена яскравими мазками, звуками та емоціями "американська" версія Zen.

   Zen Shiseido - медитативний, врівноважений, викликає таємниче відчуття східної витонченості та глибини. Одночасно і простий та зрозумілий, і в той же час складний та мінливий. То піддається аналізу дійсності, а за мить вже дивує абстрактністю і розмитістю образів. 


Немає коментарів:

Дописати коментар