Mai Shiseido
Вважається, що напрям «май», який буквально означає «обертання», бере свій початок в рухах храмових прислужників, які кружляли в ритуальних танцях з гілками священного дерева «сакаки» і бамбуком у руках, які приносили, згідно з переказами, родючість і спокій землі. Згодом рухи і жести, яким служительки храму надавали релігійне значення, були формалізовані, і ритуальний танець став виконуватися на сцені жрицями з віялами в руках. Надалі він розвинувся в хореографічне мистецтво театру «но». Як і давні ритуали, від яких вони походять, танці "но" і "май" виконуються зазвичай одним або двома акторами, що кружляють по сцені з віялами або подібними предметами в руках.
Кілька днів тому я згадувала про 1964 рік та Олімпійські ігри у Токіо. Саме тоді японська компанія Shiseido випустила парфуми Zen. Кажуть, що у цієї таємничої, витонченої та врівноважено-медитативної композиції є ароматна сестра - парфуми Mai Shiseido, рік створення яких приблизно 1968 (у різних джерелах чомусь інший).
Хтось класифікує Mai як шипр, інші відносять до квіткової групи. Я, поки не "роздивилася" добре композицію, погоджувалася з першими, а тепер переконана, що все ж це квіткова історія та ще й чуттєва, з неприхованим еротизмом.
まい (май) означає танець або традиційний японський танець з простими і спокійними рухами. Саме тому я розпочала свою розповідь про нього. І весь сьогоднішній день присвятила вивченю цієї теми. Сказати, що цікаво, нічого не сказати. Дві мої найулюбленіші теми - хореографія і аромати. Чесно, признаюся, що про японські танці майже нічого не знаю і було дуже цікаво і корисно вивчати. А ось пізнання японської парфумерії порушує всю мою уяву про неї.
"Справа в тому, що в країні особливо шанується чистота тіла. Ніякий запах не повинен відволікати від натурального аромату тіла. Саме з цієї причини головна відмінність японських парфумів від європейських полягає в легкості і ненав'язливості. Аромат парфуму практично не відчутний, але в той же час він настільки приємний і природний, що відразу ж налаштовує оточуючих на певний лад. Яскравий, насичений аромат в Японії вважається ознакою вульгарності і неповаги до інших. Країна висхідного сонця здавна надає особливого значення ввічливості і турботі про почуття інших людей. Тому навіть парфуми ні в якому разі не повинен «зачіпати» оточуючих."(с)
Можливо, мова йде про сучасні аромати. Але чомусь ні слова про глибину, чуттєвість (що мене найбільше дивує), складність, і неоднозначність. "Річ у собі" несподівано розкриває свої таємниці та секрети. Поки що я не готова сформулювати своє враження про японські аромати, але обов'язково це зроблю з часом.
Отже, Mai - розпочинається терпким бергамотом та прозорим пряним туманом через який просвічується солодкувата фруктовість персику.
Альдегіди то здаються дзвінкими і додають кришталевого сяяння, то нагадують восково-помадні із Шанель 5.
Квіткове серце довго здається абстрактним. Щоб його "роздивитися" добре одного разу не достатньо. При першому затесті мене не залишала думка про подібність з L'Air du Temps Nina Ricci. З часом прийшла до висновку - напевно, таке враження із-за присутновті гвоздики. Потім чітко почула запах вологого бузку та помадність троянди. Також можу сказати про наявність конвалії.
Щільна маслянистість та анімалістичність, що нагадує Дзен. Так само як і солодка м'якіть сливи. А ще - солодко-терпка медовість та карамельність амбри. Далі - масляниста деревина сандалу.
Якщо Zen завдяки гіацинтам та нарцисам прохолодний та медитативний, то Mai манкий, теплий, обволікаючий аромат.
На коробці з парфумами зображено віяло, а це - найважливіша деталь японського костюму і побуту.
Авторське японське двостороннє віяло для танцю Май-Оггі з яскравим малюнком у вигляді золотих хмар і туману над похиленою під вітром травою.
Постер для парфумів Mai Solid, 1978 Макото Накамура, художній керівник і дизайнер Offset, 41 1/4 x 29 1/4 дюйма.
Модель Sayoko Yamaguchi представляє квінтесенційно прекрасну японку - лялька, яка оживає. Тут вона пропагує парфуми під назвою Mai, назва яких з японської мови означає танець. В центрі уваги реклами чорно-акцентоване мигдалеподібне око, що визирає з-за золотого віяла. Нижче наведена максима "тонкий аромат більш спокусливий", представлена в суміші символів кандзі і хірагана, що контрастує з більш консервативним японським логотипом Shiseido. Ямагучі була першою японською моделлю, яка досягла міжнародної популярності, що свідчило про зростання світової приналежності до азіатських і незахідних ідеалів краси.
Дякую за можливість познайомитися з парфумами Тетяні Пашко (як і за Дзен та інші зразки японської парфумерії, які мене очікують)!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар