понеділок, 21 вересня 2020 р.

Ароматна Іспанія

 

Ароматна Іспанія


Червень 2018 року

   Коли я гуляла по набережній чи піднімалася в гори в Калельї, роздивлялася Саграда Фамілія та милувалася співаючим фонтаном Монжуїк в Барселоні, була задоволена своїми яскравими ароматними враженнями і передчувала радість від їх опису. Ольфакторної інформації було так багато, що матеріалу вистачило б для написання роману. Та ось вже кілька днів не можу себе організувати і оформити все це в слова, хоча всі моменти я так старанно відмічала і фіксувала в пам'яті, підбирала фрази і вирази. Та щоб передати красу і багатство побаченого не вистачає потужності. А ще тепер я знаю, що Калелья і Барселона - це Каталонія. Гасла, які ми так часто зустрічали на банерах, вказували, що Каталонія - це не Іспанія. У каталонців більше схожості з французами, ніж з іспанцями. Але не буду вдаватися в такі історичні і політичні хащі, зупинюся лише на ароматних враженнях і все-таки цю дивовижну територію поки що буду називати Іспанією.

   Напевно, із всіх країн, де я була, це найколоритніша, найяскравіша, найароматніша країна, в якій запахи не змінюють один одного, а звучать одночасно, багатошарово, поліфонічно, як звучить симфонічний оркестр.

   Найперше, що хочеться відмітити в ароматній палітрі, - це запахи квітів. Ніжні, п'янкі, солодкуваті, з гірчинкою, фруктові, медові. Їх багато, вони на кожному кроці. І в цьому м'якому субтропічному кліматі під радісним сонячним промінням квіткові аромати звучать виразно і яскраво, вони звертають на себе увагу і хвилюють.

Дрок

   Перші квіти, густий пахучий запах яких мене вразив, були жовтого насиченого кольору і належали, як тепер я вже знаю, напівчагарнику дроку. В середньоземному регіоні його ще називають "геніста" або "гінестра". Невибаглива рослина зростає на засушливій скелястій землі, але розповсюджує навколо сильний аромат меду, сонця, сіна, лугових трав.

   Далі були вражаючі квітучі кактуси. З часом я до низ звикла, а на початку це здавалося дуже екзотично і навіть фантастично. Запах у квіток ніжний, не дуже виразний, але цей факт не зменшував враження.

   Алеї платанів, паркани, обвиті плющем, екзотичні акації, величезний парк Далмау з ялівцем, смолисто-бальзамічно-димний запах якого було все сильніше чути з підніманням вгору.

   Олеандри, пальми, розмарин, евкаліпт, ладанник, гарига, пеларгонії, гібіскуси, оливи - все це добавляло ароматних відтінків

Розмарин

ладанник

   Звичайно, запах моря - свіжий, прохолодний, з присмаком солі і ніжним, майже непомітним відтінком водоростей.

   А ще ароматний ніжний солодкуватий запах ананасу і екзотичний апетитний манго, а кисло-солодка сангрія з виноградно-апельсиново-персиково-динними нюансами теж впливали на загальне ольфакторне враження.

   Не зважаючи на те, що на сон практично часу не вистачало, я прокидалася на світанку і бігала на набережній по платановій алеї. Взагалі, там дуже багато бігунів. І я навіть трішки відчувала себе причетною до того стилю життя.

   Запахи природи зранку періодично розбавлялися ароматами апетитної випічки, а ввечері різними м'ясними та рибними стравами, що доносилися з ресторанів.

   Та найбільше враження на мене справили магнолії з величезними білими квітами, від яких поширювався п'янкий дивний аромат. Він одночасно свіжий і солодкуватий, фруктово-квітковий, ніжно-кремовий, вершково-ванільний. Складний і багатогранний. Та й краса самої квітки вражає! І ростуть ці дивовижні магнолії скрізь. І якщо до квітучих кактусів я з часом звикла, то при зустрічі з магноліями щоразу переповнювало відчуття щастя і радості.

   А ось ароматною візитною карточкою Барселони для мене виявилася акація. Рожева, блакитна, фіолетова, жовта, біла. Солодкий квітковий аромат, в якому одночасно можна було вловити і запах геліотропу, і флердоранжу, і черемхи, і мигдалю, і індолу, і фруктів, і пудри, і трави. Це так для мене було несподівано, так як я собі чомусь вигадала, що має пахнути галантерейною шкірою, розігрітим тілом і насиченими важкими парфумами.

   Крім різних видів акацій в Барселоні теж велика кількість різноманітних рослин: все ті ж платани і пальми, кактуси і оливи, а ще дуби, мандаринові дерева, стрункі кипариси та кедри, фікуси, гугенвілії, монстери і знайомі троянди. Дуже дивно було бачити на клумбах та газонах, в парках та скверах ті рослини, які у нас вирощують на підвіконні.

   Дуже хочеться згадати про будинок з кактусами в Калельї. По периметру другого і третього поверхів розміщені балкони, на яких в горшках виставлено багато різних видів кактусів. Цей красивий і незвичний будинок справжня родзинка міста.

   Якщо коротко розповісти, то це приблизно так. А ще можна пригадати різні нюанси. Наприклад, від перехожих я чула аромат парфумів східного характеру. Власне я користувалася Aoud Roja Dove і зрозуміла, що це саме те місце, де такі аромати розкриваються органічно, звучать м'яко, елегантно, не привертають увагу, не шокують. Його ж квіткова композиція Beguiled теж вписалася в цю ароматну палітру добре. А особливо гарно і по-новому, з багатством відтінків переливався Beloved Amouage. Надзвичайно чуттєвим і зворушливим виявився аромат.

   Мріяла придбати для колекції якісь цікаві іспанські бренди та нічого цікавого не зустріла. Натомість тепер мене є Rituals.

   Дуже сподіваюся, що хоч трохи змогла передати вам свої враження і емоції.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар