пʼятниця, 18 вересня 2020 р.

Ароматна Македонія (квітень 2017 року)

 

Ароматна Македонія (квітень 2017 року)


    "Щоб краще зрозуміти нову країну, треба її понюхати" Редярд Кіплінш. Цього разу було найлегше вигадати ароматний образ, так як із усіх місць, де я була, Македонія поки що найароматніша. І винюхувала всі запахи я не одна, а ціла компанія носиків.

   Насамперед, Македонія пахне морем, хоча ми були біля прісного озера. Солонуватий запах води з ледь відчутним йодистим відтінком.

   Солодкувата деревина і освіжаючі, бальзамічні, димні, терпкі, смолисті нюанси хвойних порід. Біля монастиря Св.Наума ми розглядали, рознюхували, розтирати в пальцях гілки ялівця.

   Доповнюють і збагатшують азоново-морські і смолисто-хвойно-деревні акорди аромати квітів, яких там дуже багато. Ніжний запах сакури постійно доносив вітер. Магнолія росте у кожному дворі та щоб почути її лимонно-ванільний аромат потрібно було наблизитись. Та це зовсім не проблема! Скільки хочеш! Дотягнутися до гліцинії нікому не вдалося і ми з великим задоволенням розглядали ці довгі грона, що нагадують дощ. Кажуть, що квіти пахнуть бузком. Повіримо на слово)

   Найбільшим відкриттям було неймовірної краси дерево з рожевими квітами, які мали делікатний трв'янисто-солодкуватий запах. Тепер я знаю, що це церцис європейський, ще називають його іудовим деревом або багряником. Щоразу ми до нього підходили, фотографували і просто милувалися пишним цвітінням. А одного разу, коли був сильніший вітер, "купалися" в падаючих квітах.

   Іриси, солодкувато-гірко-пудровий аромат яких в цьому сезоні у мене в фаворитах, ростуть скрізь: на клумбах, на узбіччях і просто в горах ( ще одне відкриття).

   Пишні грона бузку пахніли найголосніше. Запах було чути, ще коли не видно дерев.

   Про запах старини, монастирів, церков, фортеці потрібно писати окремо. Це багато інших, кам'янисто-пильних, земляних, ладанно-воскових відтінків.

   Так до якої групи ароматів можна віднести аромат Македонії? Відразу і не відповім. Це складна, розвиваюча, постійно змінююча, яскрава композиція. Це і квітково-деревна, і фужерно-зелена, і фужерно-водяна групи. А в столиці навіть зустріли ознаки східної.

   Я цілих шість днів вдихала оточуючі природні запахи і не аналізувала парфуми. "Енігма" Р.Дава злилася з запахом моєї шкіри і не привертала до себе уваги. Я насолоджувалася ароматною палітрою і зовсім не сумувала за своєю колекцією. І навіть не засмутилася, що не зустріла в магазині ніякого цікавого екземпляру.

   В останню ніч мені приснився кошмарний сон: у мене викрали всі парфумерні скарби!!!!!!! Я чітко бачила пусті полички шафи і гірко плакала. Солоні сльози ще б довго лилися, якби я не просунулася.

   Хочу ще відмітити, що за цей тиждень мій ніс відпочив і сприйняття запахів загострилося, що я відразу відчула вдома. Отже, висновок зрозумілий)

   А Македонія прекрасна!!! Дивовижна і ароматна, шикарна і непідробна краса! " Це просто рай"- не один раз багато хто з нас говорив цю фразу за ці дні.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар