неділя, 27 вересня 2020 р.

Палітра ароматів та запахів Італії 10.07.2019

 

Палітра ароматів та запахів Італії


   "Можеш забрати собі весь світ, але залиш мені Італію" Джузеппе Верді

   Напевно, найароматніша, найпахучіша, найяскравіша, найсонячніша, найрадісніша країна із тих, що я знаю, це Італія! І я безмежно рада, що мала можливість хоч трішки, але побувати у ній цього сезону.

   Моя подорож розпочалася з маленького містечка Ліньяно-Сабб'ядоро на узбережжі Адріатичного моря. І хоча я про місто раніше ніколи не чула, це, як виявилося, популярний курорт, який лежить на довгому, покритому соснами піщаному півострові і замикається  частиною рибальської лагуни Марано. Пологий і широкий пляж з видом на узбережжя Істрії забезпечує безпечне купання, завдяки чому Ліньяно є найпопулярнішим у цьому регіоні місцем для відпочинку сімей та дітей.

   Ліньяно-Сабб'ядоро неймовірно ароматне. Здається, що змішаний запах квітів розчиняється повільно у повітрі. З кожного боку доноситься новий відтінок, на який реагую поворотом голови і розшукую очима ольфакторне джерело.

   Найбільше квітів олеандру, які пахнуть кислувато-солодко яскраво та голосно. Коли я активно рознюхувала квіти, розрізняла чим відрізняється запах у білих і рожевих, тоді ще не знала, що олеандр взагалі є ядовитим. Та щастя, що нюхати ці пахучі квітки можна, а ось доглядати за рослиною потрібно лише в рукавичках.

   Кислувато-терпкий, свіжий, легкий, витончений запах лаванди. Я завжди радію, коли зустрічаю ці квіти в природі. Але найбільша мрія - це потрапити на лавандове поле у Провансі. У Ліньно-Сабб'ядоро я зустріла всього кілька клумб та в сприятливому повітрі запах гарно розкривався.

   Фруктовий аромат троянд чути здалека, ще коли не помічаєш самих квітів. Я відразу пригадала наші великі трояндові квітники і алею та біля них повітря не наповнено п'янким мармеладним ароматом. Як шкода, що особливості клімату не дають такого ефекту. Саме так, як у  Ліньно-Сабб'ядоро, пахне у приморському містечку Южне і у моїй пам'яті при згадці про нього найперше я згадую аромат троянд.

   Жасмин!!! Ще більше, ніж зустрівши кущики лаванди, я радію справжньому жасмину. Білосніжні зірочки відрізняються від молочно-кремових квіточок чубушника, що росте у нас. Дивно, але мої супутниці навіть не здогадувалися, що буває інший жасмин. Хмельний, медово-фрктовий хвилюючий та неперевершений запах. Побачивши кущики жасмину, я передумала рухатися в запланованому напрямку до моря. Хотілося надихатися ароматом квітів, позаштовхувати у всі куточки пам'яті, щільно закрити у файли, і при потребі діставати та милуватися.

   Я вже звикла до квітучих кактусів і милуюся екзотичними квітками спокійно, без радісного хвилювання, а ось кущики розмарину раніше ще не зустрічала. А тут терпко-димний, смолисто-камфорний запах! Точно такий, як у спеції, яку я купую у "Духмяній скрині", але живий і посеред галявини. Так і хотілося зірвати собі на пам'ять.

   Запах моря якийсь витончений і ніжний, ніби інтелігентний. Не знаю чи скрізь так пахне Адріатичне море, але тут, у Ліньяно-Сабб'ядоро, воно свіже, прохолодне, солоно-йодисте та чути запах, коли підходиш близько. А ось з другого боку міста є лагуна, до якої ми так і не дійшли і не побачили, але різкувато-терпко-солоний запах почули здалека.

   Ввечері, коли італійці вечеряли, через відчинені вікна виривалися на волю апетитні запахи піци. Вони змішувалися з підсиленим звучанням пряно-солодкувато-бальзамних кипарисів та ялівців. Голова обертом йшла від щастя та можливості все це чути. Ароматна палітра у Ліньяно-Сабб'ядоро була такою ж емоційною, як і темперамент італійців. Хотілося все добре запам'ятати, щоб потім детально описати. І обов'язково повторити!!! Обов'язково!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар