субота, 23 липня 2022 р.

Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron

 Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron


Фото власниці флакона Наталі

   Щоб підготуватися до клубної зустрічі на тему парфумерних шедеврів неодмінно захотілося дістати один із них. Першим до рук потрапив зразок Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron і я не стала заперечувати поновити враження.

   "Солодкий горошок з мого дому" - такий переклад мають парфуми українською. Фантазії француза Ернеста Дальтроффа на тему запашного горошку, який є "королем" витких рослин в Англії. Там й до сьогодні діє Національне Королівське товариство любителів квітки. У часи Вікторіанської епохи популярність рослини поширювалася Європою, що спонукало парфумерів створювати однойменні парфуми до другої світової війни. Здається, що яскраві запашні властивості квітки створені саме для натхнення ольфакторних митців.

   Духмяно, сонячно, солодкувато-квітково, карамельно-помадно, мускусно-пухнасто, трав'янисто-борошнисто.

   Запах щільний, як у старих парфумах, розвивається повільно, тихо наповнює приміщення не так запашними відтінками, як атмосферою.

  Вчора на сторінці учениці зустріла нове для мене слово - вайбово. За загальним описом, звісно, зрозуміла про що йде мова, та все ж звернулася до енциклопедії. Вайб - вібрація, атмосфера, енергетика, настрій, які створені місцем чи людиною. Отож, сучасною мовою моє враження про Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron - "я зловила вайб".

   Так, захоплення ароматом та настроєм нагадали мені часи, коли емоції зашкалювали від естетичного задоволення у процесі знайомства з запашними шедеврами, коли снилися флакони, я моніторила аукціони, робила ставки та нервувалася, коли закінчувалися останні секунди торгів.

  Я сьогодні навмисне не розшукувала інформацію про оригінальну формулу, адже парфуми такі красномовні, що лише встигай фіксувати фрагменти.

   Серед квіткового букета найбільш виразним здався жасмин, який мерехтів то свіжою кислинкою, то хтивою індольністю. То видавався дзвінким та радісним, то вологим та драматичним. Доповнювали серце композиції фруктова помадність троянди, борошнистість гіацинту, вершкова кремовість. 

   Дуже виразні ознаки маслянисто-медового цибетину та багато характерного для Caron мускусу. Карамельна амбра. Медова липкість та квітковий пилок. Колюча мшистість чи то мариться, чи реальна. Гіркувата деревина сандала. Та довгий кремово-помадний посмак, як солодкий поцілунок. А у повітрі бентежна краса солодкуватої ванільності та ще чогось невизначеного.

   Чи належить Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron до шедеврів? Напевно, хто цікавиться лише нішевими ароматами, скривить носик. Та ті, хто знають зразки вінтажних парфумів, думаю, будуть у захваті. Ось я, наприклад. Пам'ятаєте ж, зловила вайб?!

   "Старосвітська екстракція з надзвичайно повільною кривою розвитку"(с) - хтось так гарно прокоментував у мережі.

   Однією з умов сприйняття шедевра необхідна обізнаність і глибоке перебування у матеріалі.


   Додам, що я знайома зі зразком парфумів, назва яких була з часів створення композиції - Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron. Згодом аромат було переформульовано та назву скорочено до Pois de Senteur. Коли саме це відбулося, не знайшла інформації. Відомо, що ще у 1950 роках назва була "Солодкий горошок з мого дому", про що свідчить рекламний постер.
 

   На фото, яке я знайшла в мережі, Les Pois de Senteur de Chez Moi в картонному пакуванні, яке обшите імітацією шагреневої шкіри, з логотипом. Флакон моделі "пам'ятник" з прозорого кришталю. Емальований зелений стопер. Модель розроблена Полом Тернатом та Фелісією Берго (Ванпуй).


   Я планувала зосередитися саме на темі парфумерних шедеврів, а парфуми використати мала лише для створення атмосфери та натхнення, та не змогла не поринути у дивовижний світ Caron. 
Фото із мережі


Рекламний постер 1929 року. Сайт Hprints.

Рекламний постер 1951 року. Сайт Hprints.


Кілька інших вражень про Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron
Les Pois de Senteur de Chez Moi Caron  EDC

 



  

Немає коментарів:

Дописати коментар