пʼятниця, 9 жовтня 2020 р.

Le Tabac Blond Caron

 

Le Tabac Blond Caron


   Час від часу необхідно повертатися до класики та шедеврів парфумерного мистецтва для відтворення еталонного звучання, для налаштування носа на ольфакторну висоту та змістовність, для розширення ароматного світогляду, для переосмислення вже відомого матеріалу. Не знаючи першоджерел, розмови про сучасні варіанти пусті балачки. Поважаю колекціонерів, які вишукують раритети, винюхують деталі, вичитують родзинки. Яка радість, що є можливість з ними спілкуватися!

   Остання краплина рідкісних парфумів Tabac Blond Caron сьогодні зробить мою осінь ще більш атмосфернішою, а день ароматно-змістовнішим. Як не дивно, ці старезні парфуми хочеться носити, а так як їх у мене вже не буде, то виникає бажання знову розшукати. Найвищою нагородою було б отримати легендарний квадратний флакон із притертим стопером у рижо-сірій коробці з шовковими китицями та назвою Le Tabac Blond Caron, а не скороченим варіантом Tabac Blond.

   Та це, напевно, мрія із області фантастики, а поки що радію, що мала можливість познайомитися зі зразком з повною назвою.

   Пряний, гіркуватий запах шкіри - оксамитово-делікатний - саме так пахнуть рукавички, час яких ще не настав, але вже не за горами. І щоб осінь не видалася сумною та не комфортною, неодмінно потрібно придбати зодві пари у колекцію. Особливо мрію про червоні!

   А тим часом Le Tabac Blond стає ще більш пряним і ще гіркішим, і димним. Вірно було б говорити про ізобутилхінолін, який є лідером серед синтетичних компонентів для створення парфумів із запахом галантерейної шкіри, та чесно признаюсь, абсолютно не розбираюсь у цій темі, тому можу лише поділитися емоційним сприйняттям.

   Парфуми Caron повільно розвиваються і уявні шкіряні рукавички вже пахнуть помадно-ванільно - елегантно та вишукано. Очікувана брутальність приємно вразила не аби якою манкістю. Ще трохи - і з'являється тілесність (напевно, завдяки мускусу) та боршниста шоколадність ірису, а згодом - шоколадно-вишнево-кремова бальзамність тютюну.

   Саме сьогодні Le Tabac Blond Caron видається шоколадно-ірисово-пудровим, але у якийсь момент помічаю і солодкувато-трав'янисту кремовість гвоздики, і миитєву появу фруктового аромату троянди, і екзотичність та апетитність іланг-ілангу.

   Неодмінно потрібно додати про витончену анімалістичну чуттєвість та солоний присмак амбри.

   7.01.2020

   Всі парфумерні композиції, а особливо легендарні, потрібно час від часу перенюхувати. Адже змінюється сприйняття аромату, переосмислення інформації, досвід дозволяє "розглянути" під іншим кутом, ніс вловлює інші нюанси.

   Як добре, що мої раритетні зразки я не винюхала, краплина ароматної рідини дає можливість ще раз наблизитися до прекрасного та історії. Так сьогодні, завдяки вінтажним парфумам Tabac Blond Caron, я відправляюся, ніби на машині часу, у "ревучі" 1920 роки, коли після закінчення війни жінки не захотіли відмовитися від свободи і самостійності, стали водити автомобіль, палити в суспільстві, ходити в театри і ресторани без супроводу чоловіка, коротко стригтися і носити одяг в чоловічому стилі - клубні піджаки і смокінги, сорочки та краватки, капелюхи і кашне, закриті туфлі типу чоловічих черевиків.

   Нова роль жінки в суспільстві знайшла вираження в гротескному модному образі «а-ля гарсон» (як хлопчик), що отримав назву завдяки роману В. Маргерітта «Ля гарсон». Героїнею цього роману була нова жінка - з короткою стрижкою і хлоп'ячої фігурою, яка прагне робити кар'єру і відмовляється від традиційних сімейних цінностей заради вільного кохання.

   Спостерігаючи за всіма цими змінами, парфумер Ернест Далтрофф створює сміливі парфуми, які передають настрій аромат епохи. Tabac Blond він адресував чоловікам. Як пише Roja Dove у своїй книзі The Essence of Perfume "джерелом натхнення для Tabac Blond був Le Chipre Coty. Але в даному випадку ми маємо справу не з копією, а з оригіналом, бо творіння Франсуа Коті було переосмислено Ернестом Далтроффом від заснування до верхівки. В якості центральної теми Далтрофф запозичив у Коті солодкий, дурманний запах Вірджинського тютюну. Але ця нота ретельно і любовно упакована у власну оригінальну упаковку «Rizla» (тонкий папір для сигарет). (У 1924-му цей «Rizla», в свою чергу, надихнув Ернеста Бо на створення неповторної Cuir de Russie для Chanel."(с)

   "Felicie Vanpouille побоювалася, що чоловіки навряд чи будуть готові носити такий несподіваний аромат, і на всякий випадок наполягла, щоб він хоча б продавався в знайомих публіці флаконах. І Tabac Blond був розлитий в квадратні пляшки, які вже використовувалися для аромату N'aimez que moi."(с)

   Знайшла в Instagram ось таку інформацію. Ще не знаю, що з нею робити. Навіть хотіла не використовувати, але вже і проігнорувати не змогла: "Кінь, запряжений саньми, мчить по білому снігу, а супроводжує його веселий дзвін дзвіночка" - так описував своє неймовірне творіння Tabac Blond французький парфумерний будинок Caron. Духи були випущені обмеженим тиражем, як посвята Росії." На сайті компанії Карон підтвердження не знайшла."Одна з легендарних композицій Maison, Tabac Blond, поєднує в собі російську шкіру з найрідкіснішими квітами та найціннішими деревами. Ернест уявив це навмисне провокаційне і надзвичайно жіночне творіння в 1919 році для струнких, звільнених і незалежних жінок, які наважилися носити штани і хизуватися довгими сигаретами. Тонко неоднозначний аромат, який приймає шкіряні верхні нотки, зазвичай пов'язані з чоловічим ароматом, і поєднує їх з нескінченно жіночним квітковим букетом"(с)

Фото власниці тексту з Instagram @ebaut_perfume

   А ось що пише про парфуми Лука Турин у Le Guide: "Один з тих рідкісних, геть не квіткових ароматів, парфуми Tabac Blond складаються тільки з сухих і похмурих, коричнево-золотистих нот землі, шкіри і амбри. Пряний, важкий і східний, показує мало жіночності, ці парфуми мають ту багату - без кривляння - елегантність жінок-хлопчиків 20-х років (коротка зачіска, довгий мундштук з цигаркою, то химерна, то відчужена, маленьке чорне плаття, майже андрогінна фігура, здатна перепити чоловіка, якщо він джентльмен), пом'якшену чарівним кремовим шлейфом всіх великих парфумів бренду Caron. Характерно не агресивний, він підходить чоловікам і жінкам, які обожнюють осінь, єгипетські ювелірні прикраси, кабінети з рукописами і торти з чорного шоколаду. Один маленький докір: ще в 80-х роках ХХ століття парфум був набагато менш компромісним (з популярними смаками мас), і тому набагато кращим. Сучасний варіант має посилену амбрових ноту, і таким чином, ризикує порушити своєю м'якістю тих, хто - як і Мадемуазель Шанель свого часу - знаходиться в настрої сказати: «Я збираюся народити в чорне всіх!» (Фраза імовірно була виголошена Коко Шанель після смерті її коханого в автокатастрофі. Після цього обіцянки Коко винайшла LBD - Little Black Dress. Так що в жалобі сьогодні півсвіту жінок!) На жінці: льотчиці, синій панчосі; На чоловікові: елегантно і стримано."(С)

   Є ще одна версія, що парфуми Tabac Blond Caron створені для жінок, які палять цигарки, так як цигарки були в той час символом свободи і підкреслювали шик паризької жінки. Мені соромно признатися, що мала колись цю погану звичку. А ще більш прикро усвідомлювати, що витратила стільки часу, здоров'я та коштів на це сумнівне задоволення. Сьогодні запах диму та цигарок викликає у мене відразу та огиду, але ароматна палітра сигар та тютюну мені все ж подобається. Парфуми із цим компонентом носити можу, не пов'язуючи ніяк із самим палінням.

   Помітила, що у мережі розбіжності щодо року випуску Tabac Blond. На Фрагрантиці та на інших ресурсах вказано 1919 рік, колекціонер Галина Анні пише, що 1917 (напевно, опечатка).

   Додам, що це були улюблені парфуми Марлен Дітріх. Неймовірне попадання у образ. Вірніше, актриса так вдало підібрала собі ароматний підпис, що навіть через багато років, дивлячись на її світлину і не знаючи цього факту, хочеться назвати саме Tabac Blond. Ну, хіба що ще Bandit от Robert Piguet.

   Ну, а тепер мої спостереження.

    Пряно-гірко-солодкуватий делікатний запах галантерейної шкіри, який поступово підсилюється, стає наполегливо прянішим та гіркішим. Але шкіра звучить не брутально, як у сучасних парфумах, а витончено та елегантно.

    З'являється маслянистість, димність та мильність. Вловима кислинка промайнула і зникла.

   Квіткова кремовість гвоздики. Здається, саме такий відтінок вчора чула у Nuit de Noel Caron. Далі помічаю помадність троянди та її швидко змінює гіркий запах маслянистої шкіри.

   Апетитний льодяниковий іланг-іланг. М'яко, не голосно, стримано, без сонячного сяяння, але все ж екзотичне звучання квітів добре помітно.

   Пряність гвоздики-спеції підсилює запах шкіри та все частіше відбувається поява борошнисто-пудрових нюансів. І останні перемагають. Гірко-пряна терпкість вже створює тло, а на ньому відбувається дійство: пристрасна чуттєвість на межі з ніжністю, манкість та спокуса змінюється відчуженістю. Кремова помадність плавиться, розтікається, а потім запудрюється і розпорошується у повітрі.

   А далі знову гіркота. Кремово-борошниста гіркота прекрасна і хвилююча. Солоно-солодка карамельна амбра та тілесність мускусу у базі, яка звучить безкінечно довго.

   На другому ж зап'ясті пахне шоколадно-деревним тютюном, димно-землистим ветивером та гірко-анімалісточно-маслянистою шкірою. Це брутально, зухвало, самовпевнено і , як на мене, дуже еротично. Всім любителям шкіри у парфумах знайомитися обов'язково! Це абсолютно не старомодно. Це сміливо і вишукано.

   Мені ж подобається та частина композиції, де аромат кремової гвоздики звучить спокусливо-помадно, солодкувато-пудрово, вершково. І безумно прекрасна аура, як і у всіх парфумах Caron!

   Кажуть, що парфуми Tabac Blond абсолютно не квіткові, а безкінечно гіркі і пряно-суворі. Так, вони такі, але й не помітити солодкуватої кремовості квітів не можливо.

 
   25.06.2014

   Кто - то очень правильно сказал : " Дом Caron - один из немногих парфюмерных домов мира, с каждым ароматом которого обязательно нужно познакомиться и составить свое впечатление. Не важно, подружитесь вы или нет, многие считают, что Caron - это как Библия среди книг: если человек не читал Священное писание - он упустит целый пласт аллюзий и метафор как в современной литературе, так и в устной речи."

   Tabac Blond вышел в свет в 1919 году. Автор аромата сам Ernest Daltroff.

   Война закончилась. Начали меняться настроения людей в Европе. Это было время перемен в отношении женщин к своему образу. Укороченные убки, мальчишеские стрижки, отношения вне брака, неприличный чарльстон, курить - не только мужская прерогатива. Сигареты в изящных длинных мундштуках становятся секретным оружием обольщения и соблазнения. Tabac Blond - это ода эмансипированным женщинам. Это аромат эпохи, это отход от стереотипов.

   Современная версия аромата создана Richard Fraysse и , согласно мнению Tania Sanchez , представляет собой совершенно далекий от оригинала образ. В парфюмерном гиде она оценивает его в одну звездочку.

   Я имела счастье получить от одной феи пробирку с винтажными духами. Время от времени я к ним обращаюсь. Когда просматривала мой любимый форум, была удивлена, что есть несколько моих отзывов.

   17/01/2012

   Очень долго раскрывается. Потому первое время удивляешься, почему столько хвалебных од. Но когда аромат показал свое истинное лицо - это шикарнейшие цветы на коже. Очень красивый! Вот оно- искусство! Табака не слышу. Все едино, цельно. Очень интимный, близко к коже. Но время от времени напоминает о себе ароматным облачком. Стойкость очень хорошая - целый день без обновления. Мое скудное описание не годится для такой красоты, извините. Рада, что познакомилась и Вам рекомендую.

   25/08/2012

   Начинается очень ярко и громко. Кожа и цветы. Со сладким оттенком, который быстро растворяется. Я пытаюсь носить кожу, но у меня не очень получается взаимная любовь.Я, наверно, еще не доросла до понимания ее красоты. Но здесь кожа для меня носибельная, мало того,- она красивая, разгоряченная, красно- рыжего цвета. Приправленная специей гвоздики. Немного дымная. Никаких сигарет - пепельниц. Легкий оттенок сигары. Чуть-чуть корицы и несладкая ваниль. Ловлю шлейф дивной красоты. Хочется носить!!!

   21/06/2014

   При первом вдохе сладко - терпко - горько. Сладость быстро улетучивается. Перед глазами появляется маслянистая кожа, пропитанная сухими травами. Легкая дымность. Нет кислого, нет дегтя. Немного кирзовость местами, а в основном мягкая и гладкая кожа.

  Чем дальше, тем больше становится горько - пряным. Слышу гвоздику - специю. Сухой и шершавый аромат, сидит близко к коже.

   Но карановские ароматы имеют способность создавать ауру, облако вокруг носителя. Так вот это облако цветочно - сладостное, при том что на коже цветов пока нет.

   Представляю в темно - коричневом цвете. Строгий, деловой, сдержанный аромат

   На воздухе мелькнула гвоздика с нежной горчинкой.

   Через несколько часов возвращается сладость. Кожа становится легкая, тоньше, нежнее и уже цветочная. То ли чувствую пудровость, то ли мне кажется. Нет, есть элегантные пудровые цветы.

   Аромат раскрывается очень медленно на протяжении всего дня. Тема цветов звучала очень долго, как и тема кожи. Сложно выделить отдельные компоненты. Все звучит гармонично и едино.

   Горечь и терпкость уже в прошлом. Легкая цветочная сладость. Мягкость, округлость, иногда нежность.

   Под вечер появилась особенная, характерная только ароматом Карон, база.

   Интереснейший аромат. Сложный, глубокий, многогранный,  элегантный, грациозный. Аромат оставляет неизгладимый след в парфюмерном сознании. Его можно постоянно изучать и удивляться, открывая все новые грани и возможности. Всегда хочется вернуться, послушать еще, перепроверить, понять непонятое и просто наслаждаться.

На последнем фото флакон феи - Наташи, из которого у меня есть драгоценная жидкость.

Немає коментарів:

Дописати коментар