пʼятниця, 18 грудня 2020 р.

Le Dix Balenciaga

 

Le Dix Balenciaga



   Мені сьогодні захотілося запашної історії. Конче витончено-жіночної, квітково-альдегідної, у стилі Шанель. Не довго перебираючи пробірки у своїй бібліотеці ароматів, дістала Le Dix Balenciaga і зраділа, бо маючи цей раритетний зразок, знайомилася з ним дуже давно, у часи, коли лише вчилася описувати свої враження від парфумів.

   Перша запашна історія - це назва Le Dix, що з французької - Десять. Нагадує №5? Та ні! Це перші парфуми бренду Balenciaga, які назвали на честь адреси Дому моди. Номер будинку 10 на вулиці Георга V.

   Друга ароматна історія - ім'я парфумера. Francis Fabron, автор парфумів, які стали легендами ( L'Interdit, Capricci, L'Air du Temps, Baghari) і Le Dix Balenciaga - перший його ольфакторний твір, найвідоміший аромат свого часу (1947) поруч з Miss Dior Christian Dior.

   Третя легенда - Le Dix Balenciaga описують як "варіант Chanel №5 з фіалками". А ось про аромат - поволі...

   Щільне гіркувато-шкіряне, дещо маслянисте звучання Le Dix повільно розпорошується, зачаровуючи запахом пудри та помадністю альдегідів. Фруктова духмяність персику змінюється витонченою квітковість ірису на виразному тлі деревини сандалу. Чіткий землисто-гіркий запах корінців ірису і ніякої фіалки. І якщо вже порівнювати парфуми Balenciaga з П'ятіркою, то я би охарактеризувала "сухий ірисово-борошнистий варіант". Звичайно, я дістала інші парфуми для порівняння, після чого ще більше здивувалася популярній характеристиці. Шанелівський аромат мені видався "розкутим" та "балакучим", яскраво-квітковим та кремово-помадним поруч зі стриманим Le Dix.

   Масляниста анімалістичність у дуеті з гірким звучанням ветиверу продовжували композицію. То пильно-борошнисто, то колючо-шершаво, то восково-помадно. Та все ж елегантно, у характері Баленсіага, з уявними панянками в капелюшках та рукавичках 1950 років, а ще нагадуючи більше White Linen Estée Lauder та білу сорочку. Хоча при паралельному порівнянні зрозуміла, що це всього ігри пам'яті.

   Le Dix Balenciaga, як і всі старі парфуми, розвивається стримано, неквапливо, перевіряючи витримку. Як же я щиро зраділа появі медово-індольного жасмину та ознакам витонченої чуттєвості. Далі - солодка ваніль, знову анімалістичність та суха деревина сандалу.

   Солодку кремовість фіалки я все ж "роздивилася", але у той же момент зникли спільні риси з №5. Та я не буду наполягати на моєму порівнянні та висновках, все ж одного зразка парфумів це дуже мало.

   А ось є і ще одна запашна історія, пов'язана з Le Dix, - пишуть, що це були улюблені парфуми американської актриси Джин Тірні. Щоправда, доказів я не знайшла. Та як би там не було, на мій погляд, ця альдегідно-квіткова, пудрово-ірисово-сандалова композиція дуже пасує розкішній красуні, яку називали "золотою дівчиною Голівуду" та "новою Джокондою".

 



Немає коментарів:

Дописати коментар